#vvdnee

2026-02-04

Goed commentaar, @OpWereld : dichtgetimmerd , alsof het een meerderheidskabinet zou zijn, met de agenda van Yesilgöz die de vvd naar toetrok en wilders ‚salonfähig‘ maakte.
En inderdaad, veel kiezers stemmen tegen hun belangen uit pure die hun is aangepraat door mainstream (sociale) media.

2025-12-13

@jarjan Goed - maar er zijn wel meer rechtsextremisten dan Wilders. Andere partijen zoals fvd, ja21 en bbb hebben ook leden. De “democratische” structuur binnen een partij zegt nog niets over de politieke doelen van die partij. Ook de vvd is inmiddels een protofascistische partij.

2025-12-08

Wat een klinkklare hemeltergende onzin is dit - een beloning voor mevrouw de blokkeerster, kiezersbedrog van het politieke midden dat op stemde. De behoort inmiddels bij het spectrum. Dat toont haar wens om bij de te betrekken, een ultrarechtse afsplitsing van de quanom-partij .
nos.nl/artikel/2593708-d66-cda

2025-12-05

Waarom wordt niet tenminste een zonder de vvd, wel met , geprobeerd? Met steun van zo’n 8-9 andere partijen en partijtjes zou het ook zonder de vvd voorruit kunnen. Maar goed, voor hoelang, is natuurlijk onduidelijk, gezien het grote (extreem)rechtse blok in de Tweede Kamer. Beloon de blokkerende, naar opgeschoven vvd vooral niet met kabinetsdeelname.

2025-12-04

Ik zie deze helemaal misgaan, als het ja21 zich samen met de vvd aansluit bij het komende kabinet. heeft dan maar weinig meer in te brengen, als ze van die partijen afhangen. Het zal iets worden als met de Duitse fdp ten tijde van de Ampelregering.
nos.nl/liveblog/2592743-ja21-w

Mim1956🟥🍀🌹 🍉🍋Mim1956@mastodon.nl
2025-11-13

#VvdNee #VVDleugens #NooitMeerVVD #vvdwegermee #vvdisfascistischepartij leuk al die #vvd hashtags, makkelijk te vinden.

Mim1956🟥🍀🌹 🍉🍋Mim1956@mastodon.nl
2025-11-10
2025-11-10

Toch, er is een probleem. Het probleem heet Yesilgöz, Erdmans & Co., het probleem heet ingeslopen , zoals aangetoond door de motie. Tegenstanders zonder rechtsgrond criminaliseren, dat doen slechts dictatoren en die dat willen worden.
nos.nl/liveblog/2589885-vvd-le

2025-11-06

@doronhirsch De vvd is eigenlijk niet meer “conservatief-liberaal” te noemen, toch? Of waar is haar liberale element nog? Qua inhoud is het inmiddels eerder
vvd = pvv min wilders

2025-11-05

Nee, bedenk je niet en vergis je niet: verzet je tegen regeringsdeelname van alle partijen. Zij sluiten willekeurig gehele bevolkingsgroepen uit en beogen die achter te stellen. Ze negeren wetenschappelijke feiten zoals de en . Neem de leiding tegen en vorm een brede midden-coalitie met , Rob .

nos.nl/liveblog/2589136-ja21-v

2025-10-27

@SandraDeHaan wordt gepamperd, degenen, die zich noemen, worden gecriminaliseerd, ook door de VVD onder leiding van Yesilgöz. Wie het beest bij zijn echte naam noemt, is niet geliefd.

2025-10-23

Echter, als iemand op grond van vage aantijgingen over “bepaald gedachtegoed” strafrechtelijk vervolgd kan worden als “terrorist” (en dat is een zeer ernstige beschuldiging, inzonderheid voor mensen zonder strafblad!), is er feitelijk sprake van - en niet meer van onafhankelijke justitie en scheiding der machten. Dat is dus wat mevrouw Yesilgöz, fractievoorzitter van een zogenaamd liberale partij, beoogt voor . 6/

2025-10-23

Mevrouw Yesilgöz, wij hebben gelukkig nog steeds een gebaseerd op , niet op “gedachtegoed” - dat leert elke student rechten in het eerste studiejaar. Ook al zouden politici zoals u en dhr. Merz het strafrecht nog zo graag veranderd willen zien, in navolging van de ideeën van Wilders en Trump. 5/

2025-10-20

@KeithWM Ze mogen dromen, maar dan moeten ze ook niemand uitsluiten behalve de partijen - en niet zelf steeds verder naar die hoek opschuiven in hun standpunten.

2025-10-18

En dan Brekelmans die liever Timmermans uitsluit dan Wilders…dat toont de koers van de tegenwoordige vvd: geen liberalisme (al helemaal geen focus op persoonlijke vrijheidsrechten/mensen- en burgerrechten), maar richting . Maar daar is geen ruimte voor de vvd, er is al een hele reeks neofascistische partijen.
nos.nl/collectie/14002/liveblo

2025-10-16

Nee, je moet de neofascisten zeker géén ruimte geven die zij zullen misbruiken voor hun doeleinden. Blijf wel demonstreren. Alleen weet ik niet wat dit specifiek met al dan niet liberaal zijn te maken heeft.
=#antifascistisch fvdnee
krapuul.nl/liberaal-antifascis

2025-10-15

@NOS Wat een grote onzin weer van Bontenbal dat hij de toekomst van het CDA nog steeds op rechts ziet. Ik hoop dat het CDA uiteindelijk toch een middenlinkse coalitie zal steunen. Iets anders zou opschuiven naar betekenen. Dat zou rampzalig zijn.

2025-10-15

@TheRightsForum De vvd is sowieso ver naar rechts opgeschoven, pvvlight zeg maar. Ik zie daarin sinds de laatste regeringsperiode géén liberale partij meer. Yesilgöz vindt wilders slechts een probleem, omdat hij „wegloopt“, dus niet omwille van zijn standpunten. @GroenLinksPU is de enige overgebleven middenlinkse partij, die het land nog kan verenigen zonder toe te geven aan steeds meer beleid.

Client Info

Server: https://mastodon.social
Version: 2025.07
Repository: https://github.com/cyevgeniy/lmst